Napi szösszenet

Napi szösszenet

5+1 csalhatatlan jele a kor előrehaladtának

..egy nő csak érettebb lesz, öregebb nem..

2017. július 31. - 2x18

1. Már a húgom (aki öt évvel fiatalabb nálam) barátnői is a munkahely, család, háztartás szentháromság nyűgeiről panaszkodnak, ha néha elmerengünk egy pohár bor mellett.

2. Trendi ruházati boltban az eladófiú hangos 'Csókolom!'-ot köszön. (Nem, nem 'Keziccsókolom'-ot, az bőven más kategória..)

 3. Még korábbi futásaim alkalmával egyszer elestem egy kilógó gyökérben (eleve azért futottam ott, hogy kevésbé legyek szem előtt, mivel a futópálya tele volt gimisekkel, és kerülni akartam az összehasonlítást), odajött hozzám pár srác, és egyébként roppant kedvesen és jólnevelten megkérdezték, hogy nem történt-e valami bajom. Egészen pontosan így: "Nem tetszett nagyon megütni magát?" Én pedig csak feküdtem békapózban, kiterülve, hogy eddig semmi bajom nem volt, de így az önérzetem mintha csorbult volna picit:)

4. Még korábban jelentkeztem fősulira és mivel a mi időnkben (értsd, amikor normál korcsoportosan egyetemre jártam) még nem volt, így rávettem a páromat, hogy menjünk el a ponthúzó partira. Néztek ránk nagy szemekkel, majd adtak műsorfüzetet + részletes tájékoztatást, hogy ki mikor lép fel, mert biztos a koncertek miatt megyünk.

5. Szintén fősuli, pardon, most már egyetem: analízis órán fájó volt hallani a már oly szépen elfeledett szigorúan monoton növekvő szókapcsolatot. Azt meg pláne, hogy a mellettem ülő öltönyös, nyakkendős srác akkor született, amikor én ezt utoljára hallottam úgy érettségi tájékán.

 +1

A Szívek szállodája sorozatból egyre többször Emily Gilmore-nak adok igazat..

A bejegyzés trackback címe:

https://2x18.blog.hu/api/trackback/id/tr4112704677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.08.01. 18:19:49

A tessékelés inkább neveletlenség, illetve annak a jele, hogy az illető nem tud magyarul beszélni, nem tud magázódni, nem tudja kifejezni magát magázódva. Sem az iskola, sem a család nem tanít már erre, meg persze az olvasás, művelődés hiánya.

NagyVonalakban 2017.08.01. 18:50:19

Ne nyafogj.

Tíz év múlva majd nosztalgiázva gondolsz vissza a mostani önmagadra: "amikor még fiatal voltam..."

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2017.08.01. 20:03:09

Emlékszem, amikor a McDonaldsban először köszöntek úgy, hogy "jó napot" a "szia, mit adhatok" helyett. Sokat röhögtünk akkoriban ezen, ma meg azt mondom, hogy "régen volt" és nem is tudom, mikor voltam utoljára McDonaldsban.

rozsomák 2017.08.01. 20:26:49

Az az iszonyat, amikor valaki nem tanulja meg, hogy öregszik, és áltatja magát...

Egy volt kolleganőm 60 évesen is szentül meg volt róla győződve, hogy külsőre ő úgy néz ki, mint egy 30-35 (!) éves, és mellette fiatalos gondolkodásúnak tartotta magát - fő beszédtémái: halál, betegségek, temetés, de mégis meg volt róla győződve, hogy ő fiatalos -, a fia 35 évesen is vele élt még, - holott a gyereknek már 15 éve vettek lakást, és mégis anyjánál élt -, szóval már mindenki kiröhögte a háta mögött, egyszem gyerekét már tönkreajnározta - sose lesz értelmes ember belőle - tönkretette, de ő mégis meg volt róla győződve, hogy ő fiatal még... "Igenis, fiatal vagyok !!"

Iszonyat volt...

2017.08.01. 20:57:49

@verjemanyadba: Már miért lenne baromság? Ha egy boltban a nálam max. 5 évvel fiatalabb eladó (akinél jobban is nézek ki...) azt kérdezi, hogy "tetszik kérni szatyrot?" ahelyett, hogy "kér szatyrot?", az bizony egy tahó, aki nem tud beszélni. És eszembe se jut magamra venni, hogy biztos szarul nézek ki. Meg az is gyakori, hogy érzem a zavart, a szavak keresését, ha egy összetettebb mondatot akarnak magázódva kinyögni. A tetszikelés még beugrik a gyerekkorból.
Egyébként nem vagyok nyelvtannáci, meg stílusdiktátor, felőlem kihalhat a maģázódás, tojok rá. A bizonytalanság, a határozottlanság viszont gáz, tegezzen le, egy csomóan már megteszik magabiztosan.

Nem leszünk gyarmat ! 2017.08.01. 22:30:59

Néni kérem, tessék leülni engem mert apukám úgy nevelt hogy az idős néniknek adjam át a helyet :)

2x18 2017.08.02. 08:28:38

@rozsomák: Semmi bajom a korommal, sőt:) Még az "ezüst melírt" is büszkén vállalom:) (Na jó, ebben szerepet játszik az is, hogy nem tudok eljutni fodrászhoz..) Szerintem az, aki mindenáron fiatalabbnak akarja mutatni magát, az nem élte meg a fiatalságát. És az roppant szomorú.
Viszont legalább annyira szánalmas az is, amikor pasik esnek ugyanebbe a hibába: beállnak inni a "fiatalok" közé, mert ők ugyanúgy bírják. Hát nem. Ők is megöregednek.

2x18 2017.08.02. 08:35:06

@Hortenz: egy 14-18 éves fiataltól szerintem nem várható el a magázódás adott szituban. (Tanárral szemben igen, de ott erre föl van készülve.) A tetszikelés szerintem egyébként sem gáz, van egy kedveskedő jellege is, pl egy 80 éves nénitől én is tetszikelve kérdezném meg, hogy nem ütötte-e meg magát, és nem magázódva. pedig egyébként erősen magázódás párti vagyok a tegezéssel szemben is.

2x18 2017.08.02. 08:36:23

@NagyVonalakban: nem nyafogás volt, egyszerűen csak tények, ha elfelejteném:) De tényleg szeretem a koromat:)

2017.08.02. 14:05:36

@2x18: Éppen ez az, hogy nem 80 évesekről beszélek. Hanem amikor egy ereje teljében lévő, felnőtt, negyvenes embert valaki tessékel. És nem egy gyerek, hanem egy másik negyvenes. Azt minek nevezed? Kedveskedésnek? Szerintem inkább nevetséges.

2x18 2017.08.03. 09:02:07

@Hortenz: Az valóban gáz és neveletlenség.
süti beállítások módosítása